۱۳۸۷ آذر ۱۸, دوشنبه

گزارشی از مراسم بزرگداشت دهمين سالگرد مرگ پوينده و مختاری

ارسالی برای نشريه دانشجويی بذر

امروز 15 آذر، دهمين سالگرد قتل پوينده و مختاری توسط رژِيم جمهوری اسلامی بود. ده سال از اين جنايت هولناک گذشته است. اين جنايت در دورانی اتفاق افتاد که اصلاح طلبان دوم خردادی با شعارهای قلابی دفاع از "دمکراسی و آزادی" تاختند و از سرکوب عليه مردم دريغ نورزيدند.

در اين مراسم جمعيتی نزديک به دويست نفر در امامزاده طاهر کرج بر مزار اين دو نويسنده شهيد جمع شدند. حضور لباس شخصی ها و نيروهای امنيتی بسيار محسوس بود.آنها دور تا دور جمعيت را محاصره کرده بودند. برخی از آنان مدام بی سيم می زدند و گزارش اوضاع را می دادند و دستور آماده باش برای نيروهای امنيتی را صادر می کردند؛ يکی از آنان از چهره های شرکت کنندگان در مراسم فيلمبرداری می کرد، و يکی ديگر بطور دائم با تلفن حرف می زد.

امسال جای خيلی از رفقای دانشجو خالی بود. پارسال قبل از مراسم 13 آذر سالگرد قتل پوينده و مختاری برگزار شد. بسياری از رفقای دانشجو در آن حضور داشتند، رفقايی که امسال حضور نداشتند. بروشورهای مراسم در همان ابتدا پخش شد. به محض اينکه بلندگوها برای سخنرانی آماده شد و سخنرانی پخش شد، ماموران امنيتی خواستار مجوز شدند با اين که مراسم مجوز داشت، گفتند بايد استعلام کنيد که مجوز قانونی است يا نه! بعد از استعلام باز هم گفتند که مراسم حتما بايد تا ساعت 4 بعدازظهر تمام شود چون مجوز مراسم برای ساعت 2 تا 4 بود اگرچه تا اکثر شرکت کنندگان جمع شوند ساعت از 3 هم گذشت. به هر ترتيب اجازه سخنرانی داده نشد و مراسم بسيار آرام به پايان رسيد.

اين بار هم رژيم چهره کريه خود را نشان داد.

اين بار هم شاهد سانسور و سرکوب ماموران امنيتی رژِيم بوديم.

اين بار هم شاهد پيگيری و مقاومت برای ثبت يادمان روشنفکران و نويسندگان آزاديخواه در حافظه جمعی مردم بوديم.



هیچ نظری موجود نیست:

 
Free counter and web stats